اخبار بین المللی
شماره: 550
1390/12/03 - 01:45
بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی

گروهی از محققان موفق به بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده ازتبدیل سلول های بنیادی جنینی انسان به سلول های عصبی که تولید کننده دوپامین (یک انتقال دهنده عصبی در مغز) است شده اند.

به گزارش بنیان به نقل از mdn.mainichi.jp؛ یکی از اعضای این تیم  در دانشگاه کیوتو  گفت: این میمون ها پیشرفتهایی از قبیل بهبود در راه رفتن و یا کاهش لرزش اندام ها را پس از پیوند سلول های عصبی به مغزشان نشان داد.
این اولین گزارش از بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان جنینی انسان درجهان می باشد.
بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده عصبی است که به کاهش تولید دوپامین در مغز مرتبط است. با وجودیکه دارو هایی برای  کاهش علائم این بیماری وجود دارد، در حال حاضر هیچ درمانی برای توقف کامل کاهش دوپامین وجود ندارد.
در این مطالعه، سلول های عصبی حاصل از سلولهای بنیادی به چهار میمون با بیماری پارکینسون پیوند زده شد. حدود سه ماه بعد، همه آنها  بهبود در علائم  بیماری را آغاز کرده و یک سال پس از آن سلول های عصبی در مغز آنها پیوند یافت.
این یافته ها امیدهای برای درمان بیماری پارکینسون با استفاده از طب ترمیمی ارائه می دهد، اما کارهای بیشتری برای پیدا کردن روش درمان موثرتر مورد نیازاست.
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved